Poslání DZR
Posláním služby Domov se zvláštním režimem je poskytovat služby osobám, které jsou v nepříznivé životní situaci, potřebují pravidelnou pomoc jiné osoby v rozmezí 24 hodin.
Působíme tak, abychom co nejdéle udrželi jejich stávající schopnosti, dovednosti, zvyklosti a soběstačnost a tím jim umožnili důstojné dožití.
Cíle poskytované sociální služby
- Přiblížit uživatele k co nejběžnějšímu způsobu života (aby žil stejně nebo podobně, jako žil před příchodem k nám, aby mu zůstaly domácí návyky)
- Udržet pomocí podpory co největší míru rozhodování o vlastním životě.
- Co nejvíce zachovat kontakty s rodinou, vrstevníky, přáteli, pokud si to uživatel přeje.
- Uživatel, u kterého byly naplněny jeho potřeby v oblasti péče, hygieny a stravování a tím byla zajištěna jeho důstojnost.
Zásady poskytované sociální služby
- služby jsou poskytovány na základě přání uživatele a jeho individuálních potřeb
- dodržování respektu uživatele
- rovnost
- zásada přirozeného rizika
- poskytnutí jen té nezbytně nutné pomoci při činnostech, které uživatel nedokáže udělat sám a tím podporovat udržení co nejdelší samostatnosti
Od 1.5.2015 neevidujeme žádosti podané jako „pojistka do budoucna“. Žadatel, který nechce službu ihned využít, nebude zařazen do Evidence žadatelů a žádost mu bude vrácena s tím, že pokud se situace změní, může si podat novou žádost.
Odpovědi na nejčastější dotazy
Komu je naše služba určena?
Seniorům s chronickým duševním onemocněním od 57 let s diagnózou demence bez vážnějších poruch chování – organická emoční labilita – organické poruchy nálad lehkého, případně středního stupně. Zaměřujeme se převážně na stařeckou demenci a Alzheimerovu chorobu.
Služba je poskytována uživatelům, kteří jsou v nepříznivé sociální situaci a potřebují zajistit péči a podporu, která jim nemůže být zajištěna členy jejich rodiny, nebo jinými službami.
Komu naše služba není určena?
- seniorům, kteří jsou schopni za pomoci dostupných terénních sociálních služeb zůstat ve svém domácím prostředí
- seniorům, kteří z důvodu nepříznivého zdravotního stavu potřebují takovou péči, kterou lze poskytnout jen ve zdravotnických zařízeních
- seniorům, kteří nepotřebují zajištění celodenní péče
- seniorům s akutním infekčním onemocněním nebo diagnózou bacilonosiče (TBC, Salmonelóza)
- seniorům s projevy parazitárního onemocnění
- seniorům s vrozenou úplnou hluchotou nebo slepotou, kteří vyžadují specifikovanou komunikaci, kterou nejsme schopni zajistit
- s ohledem na personální zajištění nemůžeme přijímat osoby, které nerozumí českému jazyku
- seniorům s vrozenou mentální retardací a autismem
- seniorům s duševním onemocněním jako je schizofrenie, psychózy a poruchami osobnosti, aj.
Od 1. 5. 2015 neevidujeme žádosti podané jako „pojistka do budoucna“. Žadatel, který nechce službu ihned využít, nebude zařazen do Evidence žadatelů a žádost mu bude vrácena s tím, že pokud se situace změní, může si podat žádost novou.
Co naše služba nemůže nabídnout?
- nemůžeme zajistit 24 hodinový nepřetržitý dohled jednoho pracovníka u jednoho uživatele
- nemůžeme uživateli poskytovat pomoc při činnostech, které zvládne sám, snažíme se podporovat uživatele v zachování, či zlepšení jeho schopností a dovedností a v jeho samostatnosti
- nemůžeme zajistit poskytování sociální služby bez přiměřeného rizika, které je nedílnou součástí života každého z nás
- pokud uživatel zůstane registrován u svého praktického lékaře, který není smluvním lékařem naší služby, musí si uživatel společně se svou rodinou zajistit předepisování léků, inkontinentních pomůcek, či doprovod k tomuto lékaři.
Centrum doporučuje být pojištěncem u jedné z následujících pojišťoven, se kterými máme uzavřené smlouvy na vykazování péče:
- 111 – Všeobecná zdravotní pojišťovna
- 211 – Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra
- 201 – Vojenská zdravotní pojišťovna
- 205 – Česká průmyslová zdravotní pojišťovna
- 207 – Odborová zdravotní pojišťovna
Co vše naše služba zahrnuje?
Ubytování, stravování 5x denně (diabetik 6x denně), úklid, praní, žehlení, energie (voda, teplo, elektřina), aktivizační činnosti.
Co je potřebné udělat v případě zájmu o nástup do Centra?
Je nutné nejprve vyplnit žádost, potvrdit ji u lékaře a doručit do Centra. Do 30 dnů od doručení úplné žádosti kontaktuje žadatele sociální pracovnice a domluví si s ním termín osobní schůzky, popř. když je žadatel z větší jak 60 kilometrové vzdálenosti od Centra ke kontaktu dojde telefonicky nebo prostřednictvím třetí osoby. Pokud jsou splněny všechny podmínky a žadatel má skutečný zájem o umístění v Centru, je žádost zařazena do evidence a čeká se na uvolnění lůžka. V této fázi je velmi důležité informovat o jakýchkoliv změnách, které u žadatele nastaly. V případě uvolnění lůžka, kontaktujeme žadatele nebo jeho rodinného příslušníka a domlouváme se na podrobnostech příjmu.
Před uzavření smlouvy o poskytnutí sociální služby musí dojít alespoň k jednomu osobnímu setkání sociálního pracovníka s žadatelem.
Pomůže k přijetí sponzorský dar?
Sponzorský dar neslouží k přednostnímu přijetí do Centra ani Vás nemůže nijak zvýhodnit!
Jakou máme kapacitu a kolika lůžkové pokoje?
Celková kapacita Domova se zvláštním režimem je 81 lůžek. Pokoje jsou jednolůžkové, dvoulůžkové a jeden třílůžkový.
Pokoje jsou vybaveny polohovacími postelemi, nočními stolky, poličkami, skříněmi a umyvadlem s teplou a studenou vodou. Koupání je možné v centrální bezbariérové koupelně a bezbariérové WC je na chodbě.
Mohou si naši uživatelé zařídit pokoj vlastním nábytkem?
Uživatel si může po dohodě vybavit pokoj vlastním nábytkem a vlastní výzdobou, vždy však se souhlasem spolubydlícího a ředitele Centra.
Kolik se u nás platí?
Při 31 dnech vás pobyt u nás vyjde na 15.903 Kč – 17.360 Kč dle typu stravy a ubytování (viz. Ceník Centra). Cena je účtována s ohledem na platnou vyhlášku č. 505/2006 Sb.
Je domov bezbariérový?
Ano.
Je podmínkou přijetí příspěvek na péči (PnP)?
Přiznaný PnP je jistě výhodou, ale není podmínkou. Žádost můžeme společně vyplnit a zažádat až v průběhu pobytu. PnP náleží v plné výši poskytovateli služeb.
Mohou naši uživatelé pobývat i mimo Centrum?
Pobyty našich uživatelů v domácím prostředí vítáme a nijak neomezujeme.
Může se v Centru kouřit?
V Centru lze kouřit pouze na místech k tomuto účelu vyhrazených (např. kuřárna, pergola nebo zahrada).
Lékařská péče
Lékařskou péči v Centru zajišťuje smluvní lékař 2x týdně. 1x za 3 týdny smluvní psychiatr.
Jaký je v Centru zdravotnický personál?
24 hodin denně je přítomna všeobecná sestra.
Volnočasové aktivity v Centru.
Uživatelé se mohou dle vlastního uvážení účastnit aktivit nabízených Centrem, např. výlety, exkurze, návštěvy jiných domovů, kulturních vystoupení, cvičení, canisterapie, muzikoterapie, práce v keramické dílně, mše, soutěží v kuželkách, pétanque, bingu, scrable, atd.
Další podrobnější informace o pobytu v Centru, viz. Domácí řád.
V případě že zde chybí odpověď na některou z Vašich otázek, neváhejte nás kontaktovat!!!